Wij maken op onze website gebruik van Facebook, Google Analytics en Google+. Hiervoor heb ik toestemming nodig.

accepteer
weiger

Meer informatie hierover kunt u hier lezen.

Online Backofficetool voor eigen administratie

ZZpaid is een initiatief van Stijlgeit en Alumbrados. Het idee van ZZPaid is ontstaan uit de drive om structuur te krijgen in de gemaakte uren en afspraken met klanten. Uitgangspunt was dat je als ZZP-er dagelijks je uren wegschrijft onder het juiste project en de juiste klant. Aan het einde van de maand is dankzij dit systeem in een oogopslag duidelijk te zien wat er gefactureerd kan worden.

ZZPaid is een tool geworden waarbij je uren kan schrijven, klanten kan aanmaken en projecten om de uren op te schrijven. Ook kosten voor inkoop kan je erin kwijt. Belangrijkste onderdeel van de tool is de factuurmodule waarin de projecten en de gemaakte taken verzameld worden en er een PDF export gemaakt wordt.

We hebben jarenlang intensief met deze tool gewerkt, ook al waren een aantal belangrijke functies nog niet in de tool verwerkt. Een dergelijk product is namelijk eigenlijk nooit echt af, maar elke stap die je automatiseeerd is in feite weer een beetje winst.

Aan de start van het project was er nog geen enkele tool op de markt die hierin voorziet, dat was ook de reden van het zelf ontwikkelen. Maar inmiddels is dat anders en ben ik ook overgestapt op bestaande software. 

Er zijn op dit moment veel tools die een gedeelte van dit proces ontzorgen dus daarom zijn we gestopt met de ontwikkeling. Toch heb ik er vele jaren profijt van gehad.

Online Backoffice tool

ZZpaid is an initiative of Stijlgeit and Alumbrados. The idea of ZZPaid arose from the drive to get structure in the process of declaration (hours) and also salesfunnel (deals with clients etc.). The starting point was that, as a freelancer, you declare your hours daily and store this crucial information the right way. No more Excel! At the end of the month, thanks to this system, it should be clear at a glance what can be invoiced.

ZZPaid has become a tool where you can write hours, create clients and projects to record hours. You can also enter costs for procurement into it. The most important part of the tool is the invoice module in which the projects and tasks made are collected and a PDF export is created.

We worked intensively with this tool for years, even though a number of important functions were not yet included. After all, a product like this is never really finished, but every step you automate is in fact another little gain.

At the start of the project, there was no tool on the market that provided this, which was also the reason for developing it myself. But now that has changed and I have also switched to existing software. 

There are currently many tools that take some of this process out of the equation so that's why we stopped developing. Still, I have benefited from it for many years.

  • sept 2011
  • Webdesign, Identity
  • Project in eigen beheer
  • www.zzpaid.nl